Boeksignalering

Excelleren in service

27 / 09 / 2019|Boeken, Boeksignalering|

Mensen maken het verschil, in het bijzonder in de (zakelijke) dienstverlening. Het boek ‘Excelleren in service’ is om die reden relevant voor HR-professionals in deze sector. Het boek beschrijft tien paradigma’s van dienstverlening

Jam cultures

04 / 08 / 2019|Boeken, Boeksignalering|

Het boek heet Jam cultures en gaat over wat ‘we’ normaal vinden en wat niet. De titel dekt de lading. Over ‘normaal vinden’ praten we niet; het onderwerp blijft vooral onder de oppervlakte, maar is er wel degelijk.

Basisboek management vaardigheden

29 / 06 / 2019|Boeken, Boeksignalering|

Het boek van Fioole en Van Wely gaat over managen en management vaardigheden. Het bestaat uit drie delen: zelfmanagement, leidinggeven aan en managen van individuen, managen van teams. Daarmee heeft het boek een wel zeer brede doelgroep.

Veranderen met verstand en gevoel

05 / 06 / 2019|Boeken, Boeksignalering|

Noem het een soort ‘basisboek’ verandermanagement. Rob Kayzel bespreekt de beginselen van organisatieveranderingen. Het boek is bij uitstek geschreven voor studenten. Voor die doelgroep is het een bruikbaar boek.