Boekbesprekingen

Adam, H. en R. van den Berg (2001). e-HRM. Academic Service, ISBN: 90 5261 398 2.

Middleton, J. (2001). Alles wat u altijd al had willen weten over de Nieuwe Economie. Zaltbommel: Uitgeverij Thema, ISBN: 90 5871 012 2.

Oosterhaven, J.A. (2000). E-business voor gevestigde ondernemingen. Assen: Van Gorcum/Stichting Management Studies.

Editie 2002, nr. 4

Albert Kampermann

De nieuwe economie is ingevuld. Vage aanduidingen maken plaats voor termen als de klanteconomie of de (self-)service-economie. Eigenlijk hoort daar nog een ‘e’ voor, want in alle benaderingen staat verdere implementatie van internet als communicatiemedium centraal. Wie iets dieper de betekenis van dit alles wil achterhalen, lijkt terecht te komen bij de inktvlekken van de Rorschach-test. Mensen geven vooral hun eigen betekenis aan de digitale economie. Wat moeten we er nu echt van vinden en welke gevolgen heeft de ‘digiconomie’ voor organisaties en medewerkers? We gaan te rade bij drie werken die ons daarop een antwoord willen geven. Middleton als eerste heeft een uitgebreide analyse beschikbaar, maar waarschuwt op voorhand. Onderschat de nieuwe e-conomie niet.

Meer lezen? Download hier de pdf.

Of zoek verder in de database.