Signalering door: Erik Jan van Dalen

Signalering:

Mensen maken het verschil, in het bijzonder in de (zakelijke) dienstverlening. Het boek ‘Excelleren in service’ is om die reden relevant voor HR-professionals in deze sector. Het boek beschrijft tien paradigma’s van dienstverlening, onder andere:

  • Van product naar emoties en beleving als onderscheidend vermogen
  • Van regelgestuurde controledrift naar ruimte en vertrouwen
  • Van leveranciers als kostenpost naar partners in klantbeleving.

Op de keper beschouwd valt dat buiten het HR-vakgebied. Maar door uit de eigen comfortzone te treden en het vakgebied van marketing binnen te gaan, kruipen HR-professionals nog beter in de wereld van ‘mensen maken het verschil’. Het resultaat is meer verstand van het proces van de marketing en het doorleven van klantverwachtingen. Van daar uit kun je je richten op de gevolgen voor HR-beleid, denk aan de consequenties ervan voor competentie- en talentontwikkeling.

Bibliografische gegevens:

Auteur: Jean-Pierre Thomassen & Eric de Haan
Titel: Excelleren in service
Uitgegeven door: ManagementImpact, Alphen aan de Rijn
Jaar: 2019

Excelleren in service