Leon Hessels:

Trauma In Organisaties is een prettig lezend boek dat in zijn subtitel meteen duidelijk maakt wat je mag verwachten, namelijk het kunnen herkennen, aanpakken en voorkomen van trauma’s in organisaties. Een goed voorbeeld van een trauma in een organisatie is het effect van onvoldoende verwerkte pijn na een overname dan wel sanering met pijnlijke ontslagen. De subtitel schept een hoog verwachtingspatroon. En wordt dit waargemaakt? De lezer wordt zeker niet teleurgesteld, de handreikingen zijn praktisch. Het boek zet je aan het denken en maakt duidelijk dat onverwerkte pijn en de daarbij behorende emoties een sta in de weg zijn bij de verdere organisatieontwikkeling, net zoals persoonlijke trauma’s hardnekkig kunnen zijn. En ook dat het elimineren ervan hard werken is en een verstandige aanpak vraagt, inclusief geduld en vastberadenheid. Speciale vermelding verdienen de vele prachtige illustraties, die heel krachtig zijn in het ondersteunen van de tekst. Dit geldt eveneens voor de veelal pakkende praktijkvoorbeelden.

Verder lezen? Download hier de pdf.

Bibliografische gegevens

Titel: Trauma in organisaties.
Ondertitel: Herkennen, aanpakken, voorkomen.
Auteur: Philippe Bailleur
Uitgeverij: LannooCampus, Leuven