Waarom gezonde en gelukkige medewerkers je belangrijkste kapitaal zijn
In dit boek probeert Ann de Bisschop managers en bedrijfsleiders te overtuigen dat investeren in welzijn geen luxe is, maar een absolute noodzaak voor organisaties die succesvol en toekomstbestendig willen zijn. Met een gericht beleid op het gebied van ‘wellbeing’ worden stress, burn-out en presenteïsme (= aanwezigheid zonder betrokkenheid, omdat het nu eenmaal moet; een soort absenteïsme, maar dan óp de werkplek) verruild voor enthousiaste, veerkrachtige en geëngageerde medewerkers.
In het huidige coronatijdperk worden ondernemers, managers en medewerkers zwaar op de proef gesteld. Meer dan ooit is het belangrijk om in te zetten op de gezondheid van medewerkers, zowel mentaal als fysiek. Zij moeten voelen dat je als bedrijf voor hen zorgt. Volgens Ann de Bisschop is wellbeing vandaag de dag minstens zo belangrijk als sales, marketing of de digitale ontwikkelingen binnen een organisatie om succesvol te zijn en niet alleen te overleven, maar zelfs te groeien.
In Wellbeing is winst komen o.a. de volgende onderwerpen aan bod:
- Wat is de rol van de organisatie, de rol van de leidinggevende én de rol van de medewerker zelf?
- Hoe wordt de gezonde mix van thuiswerken en op kantoor zijn met collega’s het nieuwe normaal?
- Hoe doe je op een succesvolle manier aan stressmanagement?
- Hoe kun je met vier generaties optimaal samenwerken?
Met een mix van haar eigen ervaring, gesprekken met experts en praktijkvoorbeelden uit verschillende bedrijven, stimuleert Ann de Bisschop bedrijfsleiders en HR-directeuren om voor een proactief, doordacht en strategisch welzijnsbeleid te kiezen.
Bibliografische gegevens:
Auteur: Ann de Bisschop
Titel: Wellbeing = winst. Waarom gezonde en gelukkige medewerkers je belangrijkste kapitaal zijn.
Uitgegeven door: Pelckmans Pro | Van Duuren Management
Jaar: 2020
Nieuwsgierig naar onze nieuwste artikelen? Lees ze hier