Artikelen
Redactioneel Editie 2005, nr. 4 In een onlangs verschenen rapport wordt door Volberda, Van den Bosch en Jansen van de Erasmus Universiteit alarm geslagen over het innovatief vermogen van het Nederlandse bedrijfsleven. Uit een onderzoek [...]
Een toepassing van het employability-procesmodel Artikel Editie 2005, nr. 3 Marijke Verbruggen, Anneleen Forrier en Luc Sels Er bestaat weinig conceptuele duidelijkheid over wat het begrip ‘employability’ nu precies inhoudt. Door middel van twee ‘in [...]
Artikel Editie 2005, nr. 3 Anneleen Forrier & Luc Sels Er bestaat weinig conceptuele duidelijkheid over wat het begrip ‘employability’ nu precies inhoudt. Door middel van twee ‘in depth’-artikelen wordt duidelijkheid verschaft in deze vaagheid. [...]
Column Editie 2005, nr. 3 Willem de Lange Onlangs vroeg het ministerie van Binnenlandse Zaken mij om medewerking aan een interview over criminaliteit en veiligheid. "Daar heb ik geen verstand van; daar heb ik niet [...]
Artikel Editie 2005, nr. 3 Martijn Voermans & Marc van Veldhoven De mate waarin werknemers een positieve attitude hebben ten aanzien van elektronisch HRM (e-HRM) hangt af van drie factoren. Dit blijkt uit een studie [...]
Commentaar op het artikel ‘Voorwaarden tot het uitbouwen van HRM als een professionele loopbaan: vergelijking Nederland en België en de rest van de wereld’ van Lisbeth Claus en Daniel Vloeberghs. Editie 2005, nr. 3 Martien [...]
Vergelijking Nederland en België en de rest van de wereld Artikel Editie 2005, nr. 3 Lisbeth Claus & Daniel Vloeberghs In dit artikel staat de vraag centraal in welke mate HRM terecht als beroep en [...]
Redactioneel Editie 2005, nr. 3 Wij dragen ook dit seizoen graag weer bij aan de professionalisering van het Human Resource Management door u van de nodige kennis en handreikingen te voorzien. In dit nummer komt [...]
Artikel Editie 2005, nr. 2 Marinka Kuijpers Vijf competenties zijn belangrijk voor werknemers die zelf vorm willen geven aan hun loopbaanontwikkeling. Dit blijkt uit een onderzoek naar loopbaancompetentie. De eerste relevante competentie is capaciteitenreflectie: het [...]