Over de interventiestrategie voor HRM en werkbeleving in de bakkerssector

Artikel
Editie 2008, nr. 2

Marc van der Meer & John Miltenburg

Voor ons dagelijks verse brood moeten bakkers vroeg uit de veren. De bakkerijsector is goed georganiseerd om het brood op tijd, voor de file uit, naar de winkelschappen te transporteren. Er zijn ketens van leveranciers en afnemers, grote en kleine bakkerijen zijn aangesloten bij nationale belangenorganisaties en veel bakkers zijn verenigd in inkoopcombinaties, kwaliteitskringen en gilden met een nationale uitstraling. Tegelijkertijd is de onderlinge concurrentie heftig. Dit artikel plaatst de strategische agenda voor de bedrijfstak in perspectief door in te gaan op de volgende vragen: welke factoren zijn van invloed op de aantrekkelijkheid van werken in het bakkersbedrijf, wat kan de bedrijfstak ondernemen om de aantrekkelijkheid van dit werk te verbeteren en welke lessen zijn te verbinden aan de gekozen werkwijze voor de ontwikkelingen in andere sectoren?

Meer lezen? Download hier de pdf.

Of zoek verder in de database.