Artikelen
Commentaar op het artikel 'Volwaardige arbeidsrelaties en inzetbaarheid in de Universitair Medische Centra' Editie 2011, nr. 2 Gerrit Kreffer Aukje Nauta c.s. monitoren in hun artikel een groot project, Idealoog, dat volwaardige arbeidsrelaties in de [...]
Editie 2011, nr. 2 Aukje Nauta, Wardy Doosje, Irene de Pater, Rosina van Bloois Dit artikel gaat over de eerste bevindingen van een onderzoek naar volwaardige arbeidsrelaties in de Universitair Medische Centra (UMC’s). Een volwaardige [...]
Redactioneel Editie 2011, nr. 2 In dit nummer van het Tijdschrift voor HRM wordt een doorkijkje gegeven naar het personeelsbeleid van de toekomst. Een personeelsbeleid dat wordt vormgegeven vanuit het perspectief van de volwaardige arbeidsrelatie [...]
Commentaar op het artikel 'Eerlijk (be)loon(d)?' van Peggy De Prins et al. Editie 2010, nr. 2 Rolf Blankemeijer Medewerkers hanteren verschillende criteria om de rechtvaardigheid van hun beloning te beoordelen. De uitkomst van deze exercitie is van [...]
Slimmer werken, dynamisch managen en flexibel organiseren Editie 2011, nr. 1 Henk Volberda, Justin Jansen, Michiel Tempelaar, Kevin Heij Steeds meer bedrijven en overheden zien in toenemende mate het belang van innovatie om de bedrijfsprestaties, [...]
Column Editie 2011, nr. 1 Jan de Leede Het Nieuwe Werken (HNW) is overal. In kranten, tijdschriften, blogs en andere sociale media. Behalve in het wetenschappelijk debat. Momenteel begeleid ik minstens vijf studenten die afstuderen [...]
De casus DSM Editie 2011, nr. 1 Gertjan Schuiling & Bastiaan van Wieringen Een van de belangrijkste elementen van het nieuwe werken is vertrouwen in het vermogen tot zelfsturing bij medewerkers en managers. Als managers [...]
Editie 2011, nr. 1 Ben Jansen & Christine Baaijens Hoewel schoorvoetend, breekt het zelfroosteren in Nederland steeds verder door. Veranderingen aan de aanbod- en vraagzijde van de arbeidsmarkt liggen hieraan ten grondslag. Het zal echter [...]
Editie 2011, nr. 2 Willemien de Groot & Mariska de Rouw Rabobank stelt al ruim honderd jaar haar klanten centraal en wil dit ook naar de toekomst blijven doen. Klantwensen veranderen als gevolg van marktontwikkelingen [...]