Artikelen
Redactioneel Editie 2012, nr. 3 Frits Kluijtmans Twee keer per jaar maken we als redactie een themanummer en de twee andere afleveringen van het tijdschrift staan open voor andere bijdragen, ofwel spontaan aangeboden, dan wel [...]
Onderzoek naar dialoog en i-deals bij UMC's en ING Editie 2012 nr. 2 Cristel van de Ven, Aukje Nauta, Irene de Pater, Annelies van Vianen In dit artikel beschrijven we de resultaten van een observatieonderzoek naar [...]
Column Editie 2012, nr. 2 Mel Fugate Despite the intensity and protracted nature of the Great Recession, talent remains a fundamental source of competiveness for companies across industries and the globe. HRM has thus become [...]
Het effect van talentdifferentiatie Medewerkers uiten steeds vaker de behoefte aan individualisatie van (aspecten van) hun arbeidsrelatie. Een middel om dit te realiseren is het sluiten van i-deals. Het idee van deze i-deals is dat [...]
Column Editie 2012, nr. 2 Isolde van Roekel Een hele vooruitgang, de huidige ontwikkelingen in arbeidsrelaties. Het is niet meer ‘de baas’ die de volgende loopbaanstappen voor de medewerker bepaalt. Nee, als medewerker bedenk je [...]
Editie 2012, nr. 2 Brigitte Kroon, Charissa Freese Een van de redenen om i-deals af te spreken, is vanwege de vermeende positieve effecten van i-deals op motivatie en behoud van medewerkers. Op basis van de [...]
Reactie op het commentaar van Hans van der Heijden Editie 2012, nr. 2 Luc Dorenbosch, Marianne van Zwieten, Karolus Kraan Hans van der Heijden brengt in zijn commentaar enkele terechte zaken naar voren die deels [...]
Commentaar op het hoofdartikel 'I-deals in Nederland: welke werkgevers sluiten ze en wat kan het hen opleveren?' Editie 2012, nr. 2 Hans van der Heijden Werkgevers hebben baat bij i-deals over werktijden en ontwikkeling. De organisatie-prestaties zijn beter, [...]
Welke werkgevers sluiten ze en wat kan het hun opleveren? Editie 2012, nr 2 Luc Dorenbosch, Marianne van Zwieten, Karolus Kraan Deze studie richt zich enerzijds op factoren die de ruimte bepalen voor het bieden [...]