Artikelen
Vanaf de zijlijn Editie 2007, nr. 3 Walther Ploos van Amstel Dell was voor mij altijd een lichtend voorbeeld van een goede logistiek. Maar nu niet meer. Ik wilde een tonercartridge voor mijn printer bestellen. [...]
Artikel Editie 2007, nr. 3 Paul Boselie De HR-medewerker die zich als businesspartner wil profileren, beschikt over specifieke competenties en weet verschillende barrières te slechten. Zo moet hij niet alleen het lijnmanagement ervan overtuigen dat [...]
Artikel Editie 2007, nr. 2 Karin van Steensel De nieuwe generatie werknemers is heel anders dan de babyboomers en dus zal er de komende jaren rekening gehouden moeten worden met veranderingen. Dat blijkt uit onderzoek [...]
Column Editie 2007, nr. 2 Saskia Harkema Innovatie staat hoog op de Nederlandse agenda. Innovatie genereert immers economische groei en daarmee mogelijkheden voor nieuwe banen. Maar hoe wordt er geïnnoveerd binnen organisaties? Waar innovatie gericht [...]
Over de wijze waarop P&O de implementatie van integraal personeelsbeleid in regionale opleidingscentra zou kunnen bevorderen Artikel Editie 2007, nr. 2 Piety Runhaar & Karin Sanders De implementatie van integraal personeelsbeleid (IPB) binnen scholen duurt [...]
Vanaf de zijlijn Editie 2007, nr. 2 Steven Jellinghaus Iedere zaterdag koop ik een bak fruitsalade bij mijn groenteboer. Hij werkt in zijn zaak samen met één werknemer. Lekker simpel, zo lijkt het. Maar hoe [...]
Voorkeuren van medewerkers en beïnvloeding door de organisatie Artikel Editie 2007, nr. 2 Ans de Vos, Koen Dewettinck, Dirk Buyens Subjectieve indicatoren op het gebied van loopbaansucces worden belangrijker dan de objectieve indicatoren. Onder subjectieve indicatoren worden [...]
Commentaar op het artikel 'Operational Excellence en human resource management – een onmogelijke combinatie?' van Joost Jolink e.a. Editie 2007, nr. 2 Jan de Leede & Maarten J. Verkerk Het artikel van Jolink, Jonker en Schoemaker [...]
Een onmogelijke combinatie? Een analyse van personeelskenmerken in OpEx-organisaties Artikel Editie 2007, nr. 2 Joost Jolink, Jan Jonker, Michiel Schoemaker Steeds meer organisaties streven naar Operational Excellence (OpEx), maar vaak staat dit streven op gespannen [...]
