Boeksignalering

Corporate Rebels

29 / 03 / 2020|Boeken, Boeksignalering|

Joost en Pim, beter bekend als de Corporate Rebels, zijn op een missie om een revolutie te ontketenen in de manier waarop we werken. In de zomer van 2015 zegden ze hun veelbelovende, maar frustrerende banen op om de ruim 100 namen op hun bucketlist van ’s werelds meest inspirerende organisaties, managementgoeroes, vooraanstaande wetenschappers, tegendraadse ondernemers en ceo’s te spreken.

Check In

26 / 03 / 2020|Boeken, Boeksignalering|

Hoe evolueren we van bullshitjobs naar zinvol werk? Kan een bedrijf een bron van betekenis zijn? Levert het op om als bedrijf te investeren in persoonlijke zingeving? Een op de drie werknemers vindt zijn werk compleet zinloos. Toch hunkeren we met z'n allen – werkgevers, werknemers en consumenten – naar betekenis. Ook onze economie is ernaar op zoek. De vraag is hoe bedrijven daar een rol in kunnen spelen.

De HX Factor

23 / 03 / 2020|Boeken, Boeksignalering|

Human resources – menselijke grondstoffen… Wat een gruwelijke term. Het gedachtegoed van Human Resources Management (HRM) stamt uit het midden van de jaren tachtig en is gebaseerd op de beheersing van de mens als productiefactor via planning en controle. We zijn 35 jaar verder, maar in de meeste organisaties is de visie nog steeds dominant.

Excelleren in service

27 / 09 / 2019|Boeken, Boeksignalering|

Mensen maken het verschil, in het bijzonder in de (zakelijke) dienstverlening. Het boek ‘Excelleren in service’ is om die reden relevant voor HR-professionals in deze sector. Het boek beschrijft tien paradigma’s van dienstverlening

Jam cultures

04 / 08 / 2019|Boeken, Boeksignalering|

Het boek heet Jam cultures en gaat over wat ‘we’ normaal vinden en wat niet. De titel dekt de lading. Over ‘normaal vinden’ praten we niet; het onderwerp blijft vooral onder de oppervlakte, maar is er wel degelijk.

Basisboek management vaardigheden

29 / 06 / 2019|Boeken, Boeksignalering|

Het boek van Fioole en Van Wely gaat over managen en management vaardigheden. Het bestaat uit drie delen: zelfmanagement, leidinggeven aan en managen van individuen, managen van teams. Daarmee heeft het boek een wel zeer brede doelgroep.

Veranderen met verstand en gevoel

05 / 06 / 2019|Boeken, Boeksignalering|

Noem het een soort ‘basisboek’ verandermanagement. Rob Kayzel bespreekt de beginselen van organisatieveranderingen. Het boek is bij uitstek geschreven voor studenten. Voor die doelgroep is het een bruikbaar boek.