Artikelen
Commentaar op het artikel 'Het onverklaarde succes van competentiemanagement' van Albert Kampermann, Frits Kluijtmans en Judith Semeijn. Editie 2009, nr. 3 Hans van der Heijden Hoe kan het dat competentiemanagement in de praktijk zo populair [...]
Commentaar op het artikel 'Het onverklaarde succes van competentiemanagement' van Albert Kampermann, Frits Kluijtmans en Judith Semeijn. Editie 2009, nr. 3 Willem de Lange De titel van het artikel van Kampermann, Kluijtmans en Semeijn – [...]
Commentaar op het artikel 'Het onverklaarde succes van competentiemanagement' van Albert Kampermann, Frits Kluijtmans en Judith Semeijn. Editie 2009, nr. 3 Erin Lap Kampermann, Kluijtmans en Semeijn verwonderen zich in hun artikel over het succes [...]
Editie 2009, nr. 3 Albert Kampermann, Frits Kluijtmans, Judith Semeijn Competentiemanagement wordt gezien als een succesvolle manier om de dialoog tussen leidinggevenden en medewerkers nieuw leven in te blazen. Ook wordt het mogelijk de strategische [...]
Redactioneel Editie 2009, nr. 3 Dit herfstnummer bestrijkt een breed scala aan onderwerpen. De waaier reikt van competentiemanagement via HRM in het MKB tot pensioenbeslissingen van medewerkers en een bijdrage over de positie van HRM. [...]
Editie 2009, nr. 2 Rob Gründemann In de huidige economische situatie is de focus van veel werkgevers en werknemers vooral op de korte termijn gericht. Het gaat er om de moeilijke economische periode goed door te [...]
Ouder worden als sociale constructie van leeftijd Editie 2009, nr. 2 Joop Zinsmeister, Martha Meerman, Jacques van Hoof Leeftijd is geen betrouwbare indicator om invulling te geven aan een beleid gericht op de inzetbaarheid van [...]
Column Editie 2009, nr. 2 Willem de Lange Vergeet termen en titels als ‘Moderne organisatietheorie’ en ‘Modern personeelsmanagement’. In dit digitale tijdperk hebben we het over Organisaties 2.0, Marketing 2.0 en Feminisme 3.0 (de Opzij [...]
Editie 2009, nr. 2 Fleur Koster, Didier Fouarge, Andries de Grip Het is belangrijk om te investeren in scholing en ontwikkeling van medewerkers, zodat de kwaliteit van productie en dienstverlening kunnen verbeteren. Er bestaan verschillende [...]