Artikelen
Vanaf de zijlijn Editie 2007, nr. 4 Ton Wilthagen Terwijl Nederland zich verslikt in een te veel te eng debat over het ontslagrecht, met allerlei vormen van obstipatie als gevolg, worden op Europees niveau de [...]
Hefbomen voor engagement en retentie anno 2007 Artikel Editie 2007, nr. 4 Peggy de Prins, Linda Mertens, Martine Maloens Het blijkt dat beloning een minder belangrijke rol speelt in de werknemerbetrokkenheid wanneer het gaat om [...]
Ervaringen, verwachtingen en lessen voor de toekomst Artikel Editie 2007, nr. 3 Jaar Paauwe & Elaine Farndale Een concept van Shared Service Centers (SSC) voor de HR-functie brengt verschillende consequenties voor de organisatie met zich [...]
Redactioneel Editie 2007, nr. 3 De HRM-functie is volop in beweging. Dan hebben we het niet over de ‘normale’ vakinhoudelijke ontwikkelingen, zoals die plaatsvinden in de sfeer van arbeidsvoorwaarden, veranderende wettelijke regelgeving, nieuwe arbeidsrelaties et [...]
Artikel Editie 2007, nr. 3 Willeke Bergsma & Eric Molleman Het is min of meer vanzelfsprekend dat organisaties willen, maar ook verwachten, dat werknemers over de competenties beschikken om een functie adequaat te kunnen uitvoeren [...]
Column Editie 2007, nr. 3 Jan Kees Looise Het HRM-netwerk Nederland is een samenwerkingsverband van de leerstoelen HRM aan de universiteiten van Groningen, Nijmegen, Amsterdam UvA, Amsterdam VU, Tilburg en Twente. Dit netwerk bestaat inmiddels [...]
Reactie op het commentaar van Jeroen de Jong en Marius Meeus op het artikel ‘Sociale innovatie, kern van HRM’. Editie 2007, nr. 3 Aukje Nauta & Kees Blokland Het is mooi om te lezen dat [...]
Commentaar op het artikel ‘Sociale innovatie, kern van HRM’ van Aukje Nauta en Kees Blokland. Editie 2007, nr. 3 Jeroen de Jong & Marius Meeus Binnen het departement Organisatiewetenschappen van de Universiteit van Tilburg heeft [...]
Artikel Editie 2007, nr. 3 Aukje Nauta & Kees Blokland Het realiseren van sociale innovatie heeft nogal wat voeten in aarde. Zo moet deze vorm van innovatie letterlijk van de werkvloer komen, wil een organisatie [...]
